top of page

Vicks Herkes İçin Değildir

Özellikle 2 yaşından küçük çocuklara ilaç kullanırken çok dikkatli olmak gerekiyor. Gün geliyor uzmanlar tarafından tavsiye edilen piyasada satılan pek çok ilacın başka uzmanlar tarafından yararından çok zararı olduğu iddia ediliyor. Konuyu yıllardır kullandığımız Vicks'e getireceğim. Bir kaç ay önce yatmadan önce ayağa sürülen Vicks'in öksürüğe çare olduğunu okumuş ve bunu Minnoş'a da uygulayıp uygulayamayacağımı araştırmaya koyulmuştum. İşte bunu araştırırken gördüm ki Vicks'in aslında 2 yaşın altındaki çocuklara kesinlikle kullanılmaması, 6 yaşın altındaki çocukların ise solumaması gerektiğini, Vicks'in içindeki Kafur maddesinin yutulduğunda ve emildiğinde toksik etki yarattığını öğrendim. Aslında prospektüsünde uyarı yazılmış ama internette forumlarda, sosyal medyada gördüğüm bir çok anne bebeğine hala Vicks kullanıyor. İnternette dolaşan bir habere göre İngiltere'de bir anne nefes almakta güçlük çektiğini fark ettiği 2 aylık bebeğin göğsüne ve sırtına Vicks sürüp yattı ve uyandığında bebeğinin nefes alamadığını fark etti. Bu araştırmalarım sırasında aslında Vicks'in bebekler için "Vicks baby rub" adında özel merhem çıkardığı ve bunun içinde sadece okaliptus, biberiye, aloe vera ve lavanta bulunduğunu ve bu merhemin henüz Türkiye'de satışının olmadığını Amerika'dan rahatça temin edilebileceğini öğrendim. O kadar şanslıyım ki o dönem Amerika'ya giden tez danışmanım yine hızır gibi yardımıma koştu ve artık bizimde "Vicks baby rub"'ımız oldu. Eğer kullanmam gerekirse ve faydasını görürsem bu gönderiyi öyle yazayım diyordum, aslında hiç de yazmak istemiyordum.. Minnoş pazar gününden itibaren öksürmeye başladı, sonra burun akıntısı, huysuzluk. 2 gece ayaklarının altına çok ince olarak Vicks babyrub sürüp çorabını giydirip öyle uyuttum, başka ilaç kullanmadık bir de elma kaynatıp, ayva yaprağıyla beraber onun suyundan biraz içirdim. 3 günde büyük iyileşme gördük. Sevgili anneler eğer Amerika'ya giden gelen olur da ne istersin diye sorarlarsa "Vicks BabyRub" diyebilirsiniz.

Recent Posts
Search By Tags
bottom of page