top of page

Ay Kumu (Moon Sand) Etkinliği

Dün işten eve kendimi atar atmaz uzun zamandır yapmayı istediğim ay kumunu sonunda yaptım. Evde yaptığım oyun hamurlarında maalesef istediğim başarıyı gösterememiştim Oyun hamurlarını yapar yapmaz oynayabilmesine rağmen bekleyince hep ellerine yapıştı, cıvıklaştı vs. Ama bunu başardım. Ay kumunu piyasada satılan kinetik kumlara benzettim. Kinetik kum da evde mevcut ama henüz deneyemedim çünkü ağzına götürme ihtimali hala devam ediyor. Oral dönemi tam olarak bitsin bakalım. Ay kumunu ağzına götürmesinde sakınca yok çünkü un, irmik, tarçın ve sıvıyağdan oluşuyor, yine de çocuğu yalnız bırakmamakta fayda var.

Ay kumu yapılışı

Malzemeler:

6 su bardağı un

2 su bardağı irmik

1 su bardağı sıvı yağ

2 tatlı kaşığı tarçın (kum rengi ve güzel koku vermesi için)

Tüm malzemeleri karıştırıp yoğuruyoruz. Bu kadar

Güzel bir duyusal oyun oldu. Minik oyuncakları içine attık, kumun altına sakladık, kazı yaparak oyuncağa ulaştık. Kaşıkla tepsiden örtüye transfer yaptı, Montessori'yi benimsedi :) Kalıplarla şekiller çıkardı. 1 saat oyaladı Minnoş'u sonra transfer çalışmasını halı ve koltuklara yönlendirince oyuna son verdik :))

Recent Posts
Search By Tags
bottom of page