top of page

Minik eller, ayaklar unutulmasın

Minnoş'a hatıralar biriktiriyorum, ileride bir gün, bir doğum gününde bir kutu vereceğim ve içinde

  • doğduğunda ilk giydiği tulumu,

  • doğduğu günün gazetesi,

  • doğduğu günün takvim yaprağı,

  • ilk hatıralarım kitabı (içinde resimleri, hayatındaki ilklerin tarihleri, ilk bir yıl ay ay çektiğim özel fotoğrafları, ilk bayramı, ilk tatili, ilk dişi....vs tarihlerini yazdığım fotoğraflarını koyduğum bir kitap),

  • ilk saçı,

  • ilk oyuncağı,

  • ilk emziği, biberonu

  • doğduğunda onun ve benim bileğime takılan isimlikler,

  • doğum kartı,

  • göbek bağı (evet bir yere gömmeye kıyamadım),

  • mini minnacık bir çift ayakkabısı,

  • doğum gününde dilek ağacına İpek için yazılan dilek kartları,

  • doğduğunda onu ziyarete gelenlerin dileklerini, duygularını yazdığı "Hoşgeldin Bebeğim" defteri gibi gibi şeyler..

İyi ki yaptım dediğim şeylerden birisi elinin kalıbını alabilmem oldu.

Resimdeki gibi bir set almıştım ve 3 aylıkken aşağıdaki şekilde elinin kalıbını alabildik,

ayağının kalıbı ayağını oynattığı için ilk seferde olmadı, sonra malzeme çok az kalınca o gün bugündür yeniden denemeye cesaret edemedim.

Bir de tuz hamurundan el kalıbını aldım.

İlkini 2014 Kasım'da almışım, ikincisini de 2015 Kasım'da, güzel denk geldi, her kasım'da bir kalıp alacağız artık. Tuz hamurunu hazırlamak çok kolay. Bir ölçü tuz, 1 ölçü un, yarım ölçü su, yoğur şekil alacak kıvama gelince bastır bebişin elini, ayağını ver hamuru fırına. Çok pişince kararıyor. Kenarına fırına vermeden tarih yazabilirsin, ismini yazabilirsin, delik açabilirsin, pişince de boyayabilirsin, yaratıcılığına kalmış artık..

Recent Posts
Search By Tags
bottom of page