top of page

Sonunda Kefir Mayası Buldum

Herşeyi İnternetten alan ben neden aylardır aktarlarda kefir mayası aramışım kendimi anlayamıyorum. Hem de Süleyman Demirer Üniversitesinin Teknokentinde uzmanlarca hazırlanmış bir kefir mayası İnternet'te kendi sitelerinde mevcutken.

Bu önemli çünkü her kefir mayası alınmaz. Tam anlamıyla yararlanabilmeniz için uygun saklama şartlarında saklanmış, uygun yöntemlerle üretilmiş kefir tanesi (mayasına) olmalıymış. Mesela kefir mayalamayacağınız zaman taneleri yani mayayı buzdolabında uzun süre saklayabilirsiniz ama 2 günde bir sütünü değiştireceksiniz, yoksa taneler beslenemiyor ve yararı azalıyormuş. Onun için aldığınız kefir taneleri canlı mı değil mi bilemezsiniz. Bu konuyla ilgili detaylı bilgiyi daha önceki kefir nedir gönderimde vermiştim. Ben kefirimi https://www.kefirdanem.com/Urunler/Buyudanem adresinden sipariş verdim ve kavanozda steril su içinde geldi taneler. İçinde nasıl aktifleştireceğime, nasıl büyüteceğime dair broşürler vardı. Özenle ve sevgiyle bakıyorum ve taneler büyüdükçe büyüyor. Henüz alalı 1-2 ay olmasına rağmen büyüyen kefirlerimi bütün aileye dağıttım şu an 4 evde benim büyütüğüm kefirler büyüyor yakında torun kefirlerim de olur :) Mayalamak için kefir tanesini oda sıcaklığındaki sütün içine atıyorum oda sıcaklığında karanlık bir dolabın içine kaldırıyorum. Ya cam kavanozda mayalıyorum ya da aldığım plastik süt şişesi içinde ama cam daha sağlıklı. Bu arada kefirin metalle temas etmemesi gerekiyor. Karanlık dolap içinde 20-24 saat bekleyen süt süre sonunda artık süt değil kefir. Dikkatlice süzüp (metal süzgeç olmayacak) taneleri ayırıp kefiri şişeye dolduruyorum, taneleri plastik veya tahta kaşıkla saklayacağım kavanoza kaldırıp üzerine süt veya kefir ekliyorum. İşte bu kadar. Zor mu?

Recent Posts
Search By Tags
bottom of page