top of page

Montessori Maceraları

Minnoş 18 aylık oldu ve oyuncakları artık onu fazla oyalayamıyor. Sürekli yeni şeyler keşfetmek, hayatın içinden nesnelerle haşır neşir olmak ve onları tanımak istiyor. Ondan dolayıdır ki bugünlerde doktora tezimden çok ona etkinlik araştırmakla meşgulüm. Doktora tezi mi yazmak zor, bebek mi büyütmek diye soran olursa cevabım kesinlikle bebek büyütmek. En zoru da iş yaşamıyla beraber üçünü aynı anda yürütmek. Oynatmaya az kaldı. Eskiden stresten midem falan ağrırdı, şimdi bir de strese bağlı egzama çıktı. Ne zaman doktora gitsem hep strese bağlı diye başlayan cümleler havada uçuyor, işte benim hayatımda böyle.Nereden geldim bu konuya bilmiyorum. Montessori diyorduk..

Montessori eğitimi; İtalya'nın ilk kadın doktoru ünvanına sahip (1896) Maria Montessori'nin çocukları gözlemleyerek geliştirdiği; "sınırlar içinde özgür bırakma" mantığıyla (gerçek hayattaki gibi) çocukların, davranış, dikkat, el becerisi, algılama gibi duyusal konularda gelişmesini, kendi kendine yetebilmesini, eğlenirken öğrenmesini ve özgüven sahibi insancıklar olmasını hedef alan bir eğitim sistemi.

Montessori eğitim sistemini belli ölçüde evde uygulamak kolay. Dünyanın en başarılı eğitim sistemi olduğu söyleniyor. "Google" nin kurucuları Sergey Brin ve Larry Page, Amazon'un kurucusu Jeff Bezos, Wikipedia'nın kurucusu Jimmy Wales de birer Montessori eğitim sisteminin mezunlarıymış. Bu sistemde bir müfredat yok, ceza ve ödül yok. Montessori eğitiminde öğretmen pasiftir ve başarının yüzde 70'i öğretmene bağlıdır… Klasik eğitimde ise öğretmen "aktif"dir ve başarı öğrenciye bağlıdır (kaynak). Ülkemiz eğitim tarihine baktığımızda Montessori Eğitimi'ni teşvik eden ve takdir eden liderin Atatürk olduğunu görüyoruz… 1 nci marif kongresi toplandığında orada yeni eğitim sistemlerine övgü dolu sözler söylediğini ve dil bilen "genç muallimlere" Maria Montessori'yi öğrenmelerini tavsiye ediyor (Adem Güneş röportajından)

Recent Posts
Search By Tags
bottom of page