top of page

Muzlu Hurmalı Bebek Bisküvisi (sütsüz, şekersiz, yumurtasız tarif)


Daha önce organik bebe bisküvisi tarifi yayınlamıştım hatırlarsanız. Hatırlamak için tık tık. O tarifi biraz daha geliştirdim, içine hurma kattım, muz kattım hatta biraz kuru kayısı ve dövülmüş badem, ceviz kattım (aman alerjikler kuruyemiş katarken dikkat), yoğurdu daha bol kullandım böyle bir şey oldu. Geleyim aklımda kaldığı kadarıyla tarife

Malzemeler:

  • 8 kaşık organik zeytinyağı

  • Aldığı kadar yoğurt (2-3-4-5 kaşık)

  • Bir su bardağı organik pirinç unu

  • Bir su bardağı organik tam tahıllı un

  • Yarım su bardağı irmik (henüz organik bulamadım, biliyorum var bana denk gelmedi)

  • 1 orta boy muz

  • 5-6 tane kabukları soyulmuş hurma

  • 2 kuru kayısı

  • Bir çay kaşığı ceviz badem karışımı

  • 2 çay kaşığı keçi boynuzu unu

Hurmayı, kuru kayısıyı suda yumuşatıp robottan geçiriyoruz veya küçük küçük doğruyoruz, muzu çatalla eziyoruz. Karıştırma kabına yoğurt hariç tüm malzemeleri alıyoruz sonra 2-3 kaşık yoğurt ilave ediyoruz, hamurun kıvamına göre yoğurdukça yoğurt eklemeye devam edebilirsiniz. Sonra hamuru açıp şekilli veya şekilsiz kesip 200 derecede yaklaşık 20 - 30 dk bisküviler kızarana kadar pişiriyoruz. Önceki kadar sert olmadı bu sefer. Fırından ilk çıktığında eline alıp yiyebildi Minnoş ama sonrasında sertleşti ve yoğurdun içinde yumuşayınca yiyebiliyor. İşten eve gelince yemek yaptığım sırada Minnoş'un da yardımlarıyla yarım saat içinde bunu da hazırlayıp fırına atabiliyorum.

Recent Posts
Search By Tags
bottom of page