top of page

Çam Kozalağından Çam kokulu Yoğurt

Eskişehir'in Seyitgazi ilçesinin çam kozalağı yoğurdunun ünlü olduğunu biliyor muydunuz? Ben Eskişehir'de yaşadığım halde bilmiyordum rastgele bir facebook paylaşımında gördüm. Biliyorsunuz bugünlerde ilgi alanım doğal yoğurt mayalamak. Kampüste Zeytin'le yürürken bir çam kozalağı gözüme çarpınca neden bunu da denemiyorum ki dedim ve attım çantaya. Bu hafta sonu denedim Çam kozalağı yoğurdunu. Baştan söyleyeyim herkesin hoşlanacağı bir tat değil, normal yoğurttan farklı aromalar içeriyor. Ben beğendim, eşim de beğendi. Daha önceki bir yazımda nohuttan yoğurt mayası elde etmek hakkında deneyimlerimi yazmıştım. Onun gibi günler süren uzun bir süreç de değil. İlk seferinde yoğurt oluyor, belki sonraki seferlerde tadı çok daha güzelleşecek, o zaman nasıl harika bir şey olur tahmin edemiyorum.

Gelelim nasıl yaptığıma;

Henüz kurumamış çam kozalağını alıyorsunuz, iyice yıkayıp yoğurt mayalama ısısındaki sütünüzün içine atıp yoğurt mayalama sürecinde yaptığınızdan farklı hiç bir şey yapmadan 10-12 saat bekliyorsunuz. Farklı olan sanırım ilk sefer olması dolayısıyla geç mayalanmasıydı.

Recent Posts
Search By Tags
bottom of page